czwartek, 14 maja 2009

Warsztat po raz piąty 4.05.2009 (rozrząd, skrzynia+reduktor)

Minęło kilka miesięcy bez awaryjnie, jednak jadąc na majówkę do Szczecina zacząłem się dość poważnie zastanawiać na efektem wagonowym naszym disco. Każdy, kto poznał się trochę na LR wie, że skrzynie i reduktory po przekroczeniu 200 000km zaczynają dopominać się o regenerację. Ci, którzy słuchają wnętrzności swoich pojazdów robią to szybciej, inni na ogół dopiero jak samochód się zatrzyma bo coś strzeli na przekazaniu napędu ze skrzyni do reduktora. Koła zębate są osadzone na wałku skrzyni jedno i drugie na wałku reduktora. Montowane są na wieloklinie, który w wyniku lat, korozji ponieważ brak tam smarowania  i wielokrotności mikro uderzeń przy ruszaniu, zmienianiu biegów i innych tym podobnych działań powodowały jego utlenienie i powiązanie się ich na rdzę.

Jak wspomniałem już wcześniej, ja chciałem zrobić to dla swojego świętego spokoju bo rodziły się już plany wakacyjne i chęć posiadania sprawnego auta. Auto dostarczyłem do SST na początku maja tak by odebrać auto przed spotkaniem pod wiszącym bunkrem w Wałczu. Jest to dość spora naprawa i wiedziałem, że potrzeba trochę czasu więc przy okazji prosiłem o podstawowa regenerację alternatora (wymiana szczotek) i przeczyszczenie rozrusznika oraz wymianę całego rozrządu bo czas się zbliżał na niego bo ponoć wymieniany był przy 200 000km. Auto odebrałem 14 maja wieczorem z 2 stronami karty serwisowej, gdzie całości przepisywać nie będę ale w skrócie wyglądało to tak:
  • Wałek główny skrzyni biegów i reduktora
  • Synchronizatory skrzyni biegów
  • Łożyska skrzyni i reduktora  
  • Przesuwka reduktora
  • Koło zębate 1 biegu i wstecznego (w LT 77 jest wspólna)
  • Koło zębate 2 biegu
  • Rozrząd (pasek, koła pasowe i napinacz - części z oznaczeniem G)
  • Oleje skrzynia biegów i reduktor
  • Regeneracja wysprzęglika
  • Nowa pompa sprzęgła
  • Wzmocniona łapa sprzęgła
Cała naprawa to prawie 7000zł więc bolało dość znacznie, ale skrzynia pracuje bardzo przyjemnie, sprzęgło też jakoś tak sympatycznie. Dostałem też informację, że docisk i tarcza sprzęgła polatają wiec nie były wymieniane. W trakcie naprawy jednak mniej miłe informacje dotyczyły konieczności wymiany kół zębatych w skrzyni bo 1+R to koszt 1000zł + 2 bieg za jedyne 300zł, to był tai mniej przewidziany dodatek
PRZEBIEG 259009km 
Na koniec kilka zdjęć z akcji skrzynia...
Koło zębate 2 biegu i jego wyszczerbienia
Koło zębate 1 i R biegu z wyszczerbieniami
Sprzęgło widziane po demontażu skrzyni
Wszystko już na swoim miejscu, czyste i "pachnące"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz